Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorFlores García, Sergio
dc.date.accessioned2019-08-07T17:42:36Z
dc.date.available2019-08-07T17:42:36Z
dc.date.issued2018-12
dc.identifier.urihttp://cathi.uacj.mx/20.500.11961/7959
dc.description.abstractMost of students from the introductory physics courses show conceptual understanding problems. One possible cause is the conventional instruction. This teaching style is based on a lack of cognitive interaction between the subject (student) and the knowledge object. A didactic alternative is the use of technology through Augmented Reality. This teaching model helps students to visualize and represent the conceptual nuclei students need to develop a functional understanding. A Physics II group (Experiment Group Classical Mechanics) was espoused to this learning model in physics laboratory, through a Projectile Motion lab. Pre and post exams results indicate a Hake’s knowledge gain of 0.55 for experiment group, and a 0.44 for control group exposed to in-lab conventional instruction.es_MX
dc.description.urihttps://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/6960481.pdfes_MX
dc.language.isospaes_MX
dc.relation.ispartofProducto de investigación IITes_MX
dc.relation.ispartofInstituto de Ingeniería y Tecnologíaes_MX
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 México*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/mx/*
dc.subjectREALIDAD AUMENTADAes_MX
dc.subjectfísica educativaes_MX
dc.subjectmovimiento de proyectiles en el laboratorioes_MX
dc.subject.otherinfo:eu-repo/classification/cti/1es_MX
dc.titlePropuesta para el entendimiento conceptual del tiro parabólico en base a la realidad aumentada Parte IIes_MX
dc.typeArtículoes_MX
dcterms.thumbnailhttp://ri.uacj.mx/vufind/thumbnails/rupiiit.pnges_MX
dcrupi.institutoInstituto de Ingeniería y Tecnologíaes_MX
dcrupi.cosechableSies_MX
dcrupi.norevista4es_MX
dcrupi.volumen12es_MX
dcrupi.nopagina1-8es_MX
dc.contributor.coauthorGonzález Quezada, María Dolores
dc.contributor.coauthorNieto Saldaña, Natividad
dc.contributor.coauthorRmz Sandoval, Osiel
dc.contributor.coauthorRuiz Chavez, Oscar
dc.contributor.coauthorCruz Quinones, Maria
dc.contributor.coauthorchavez, Juan
dc.journal.titleLatin American Journal of Physics Educationes_MX
dc.lgacEducación de las Matemáticas en Contextoes_MX
dc.cuerpoacademicoEducación de la Física y Matemática Educativaes_MX


Archivos en el ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 México
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 México

Av. Plutarco Elías Calles #1210 • Fovissste Chamizal
Ciudad Juárez, Chihuahua, México • C.P. 32310 • Tel. (+52) 688 – 2100 al 09