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AutorCastillo-López, Sergio
Accedido2019-08-21T16:49:51Z
Disponible2019-08-21T16:49:51Z
Fecha de publicación2019
ISBN978-3-319-93715-1es_MX
Identificador de objeto (URI)http://cathi.uacj.mx/20.500.11961/8074
Resumen/AbstractServices are fundamental to any economy. They are responsible for most of the employment and collaborate with a substantial proportion of the Gross Domestic Product. Despite its importance, the tools and methodologies for service design in Latin America have a slow evolution. One of the reasons that explain this phenomenon is the lack of practical tools and methods to take into account the complexity of the service and the intrinsic dynamism of the design process. Another limitation of the adoption of new service design tools is a nontechnical view of the design process, situation that puts the common sense as the first resource for service design. Hence, the lack of a service design methodology avoids the learning process, the reproducibility of successful service models in a different context, and the assimilation of new design techniques. Consequently, this chapter proposes a framework to guide the conceptual design or redesign of services through the combination of the Business Model CANVAS with the C-K theory. The Business Model CANVAS is a graphical tool to represent, as simple as possible, the interaction of different elements to capture and deliver value to the market. On the other hand, the C-K theory proposes a graphical tool where Concepts (C) and Knowledge (K) interact dynamically to shape a process, without increasing complexity. The integration offers a design framework useful to deal with the challenging context of service development. A case study illustrates this practical approach.es_MX
Descripción URIhttps://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-93716-8_13es_MX
Idioma ISOen_USes_MX
EditorialSpringeres_MX
Referencias físicas o lógicasProducto de investigación IITes_MX
Referencias físicas o lógicasInstituto de Ingeniería y Tecnologíaes_MX
TemaCANVASes_MX
TemaC-K theoryes_MX
TemaService designes_MX
TemaConceptual designes_MX
Área de conocimiento CONACYTinfo:eu-repo/classification/cti/7es_MX
TítuloA service design process based on the business model CANVAS and the C-K theoryes_MX
Tipo de productoCapítulo de libroes_MX
Imagen repositoriohttp://ri.uacj.mx/vufind/thumbnails/rupiiit.pnges_MX
Instituto (dcrupi)Instituto de Ingeniería y Tecnologíaes_MX
CosechableSies_MX
SubtipoInvestigaciónes_MX
Rango de páginas279-301es_MX
AlcanceInternacionales_MX
País de la publicaciónSuizaes_MX
Identificador DOIhttps://doi.org/10.1007/978-3-319-93716-8_13es_MX
CoautorFlores Guirao, Sheyla
CoautorRoldán-Reyes, Eduardo
CoautorMaldonado-Macías, Aide
CoautorManotas Duque, Diego
CoordinadorCortés Robles, Guillermo
CoordinadorGarcia Alcaraz, Jorge Luis
CoordinadorAlor-Hernández, Giner
Línea de investigaciónOPTIMIZACIÓN DE PROCESOS DE PRODUCCIÓNes_MX
Cuerpo académicoDiseño, Evaluación y Optimización de Procesos y Productos (DEOPP)es_MX
Título de libroManaging Innovation in Highly Restrictive Environmentses_MX


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