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Accedido2020-12-29T19:00:21Z
Disponible2020-12-29T19:00:21Z
Fecha de publicación2020-08-10es_MX
ISBN9781522596189es_MX
Identificador de objeto (URI)http://cathi.uacj.mx/20.500.11961/16128
Resumen/AbstractGamification is the use of game design elements to enhance the teaching-learning process and turn a regular, non-game activity into a fun, engaging game. Simultaneously, serious games are proposed as an efficient and enjoyable way of conducting cognitive assessment, as they combine a serious intention with game rules and targets. In this scenario, game engines have emerged as information technologies for serious games and educational games development; however, this development has usually been performed without a guide to identifying game attributes to be present in the game. To address this gap, we present an analysis of the most used game engines to identify game and learning attributes supported for serious and educational games development. Findings from this analysis provide a guide of the most popular game engines that offer the largest support for game attributes, which were also classified by game categories.es_MX
Idioma ISOenes_MX
EditorialIGI GLOBALes_MX
Referencias físicas o lógicasProducto de investigación IITes_MX
Referencias físicas o lógicasInstituto de Ingeniería y Tecnologíaes_MX
Tipo de licenciaAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 México*
Enlace a licenciahttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/mx/*
Área de conocimiento CONACYTinfo:eu-repo/classification/cti/7es_MX
TítuloA Brief Review of Game Engines for Educational and Serious Games Developmentes_MX
Tipo de productoCapítulo de libroes_MX
Imagen repositoriohttp://ri.uacj.mx/vufind/thumbnails/rupiiit.pnges_MX
Instituto (dcrupi)Instituto de Ingeniería y Tecnologíaes_MX
CosechableSies_MX
SubtipoInvestigaciónes_MX
Rango de páginas447-469es_MX
AlcanceInternacionales_MX
País de la publicaciónEstados Unidos de Americaes_MX
Identificador DOI10.4018/978-1-5225-9618-9.ch024es_MX
CoautorGarcía-Alcaraz, Jorge Luis
Línea de investigaciónOPTIMIZACIÓN DE PROCESOS DE PRODUCCIÓNes_MX
Cuerpo académicoDiseño, Evaluación y Optimización de Procesos y Productos (DEOPP)es_MX
Título de libroLanguage Learning and Literacy: Breakthroughs in Research and Practicees_MX
dc.contributor.authorexternoMarin, Humberto
dc.contributor.coauthorexternoAlor-Hernández, Giner
dc.contributor.coauthorexternoZatarain Cabada, Ramon
dc.contributor.coauthorexternoBarron Estrada, Maria Lucia


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