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dc.contributor.authorPonce Renova, Hector Francisco
dc.date.accessioned2023-01-12T19:16:53Z
dc.date.available2023-01-12T19:16:53Z
dc.date.issued2022-07-15es_MX
dc.identifier.urihttp://cathi.uacj.mx/20.500.11961/24990
dc.description.abstractThe objective was to teach Equivalence Testing applied to Educational Research to emphasize recommendations to increase quality of research. Equivalence Testing is a technique used to compare effect sizes or means of two different studies to see if they would be statisti-cally equivalent. For making accessible Equivalence Testing, this technique was explained with two examples by conducting calcula-tions by hand, using an online calculator, and a t table. Besides, the software R with an Equivalence Testing code was used, and its re-sults were discussed. Among other recommendations given, Equiva-lence Testing can be a useful tool for comparing means and effects within certain bounds that could hopefully imply a practical signifi-cance to provide meaning to findings.es_MX
dc.description.urihttps://naerjournal.ua.es/article/view/v11n2-3es_MX
dc.language.isospaes_MX
dc.relation.ispartofProducto de investigación ICSAes_MX
dc.relation.ispartofInstituto de Ciencias Sociales y Administraciónes_MX
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 México*
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 2.5 México*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/mx/*
dc.subject.otherinfo:eu-repo/classification/cti/4es_MX
dc.titleComparing Effect Sizes and their Confidence Intervals: A Primer on Equivalence Testing in Educational Researches_MX
dc.typeArtículoes_MX
dcterms.thumbnailhttp://ri.uacj.mx/vufind/thumbnails/rupiicsa.pnges_MX
dcrupi.institutoInstituto de Ciencias Sociales y Administraciónes_MX
dcrupi.cosechableSies_MX
dcrupi.norevista2es_MX
dcrupi.volumen11es_MX
dcrupi.nopagina209-225es_MX
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.7821/naer.2022.7.930es_MX
dc.journal.titleJournal of New Approaches in Educational Researches_MX
dcrupi.colaboracionextNo.es_MX
dcrupi.impactosocialSi lo tiene porque aqui se muestra como se puede comparar el efecto que tendria una variable sobre otra con el efecto de otra investigacion. Por ejemplo, si el efecto de tener escuelas de tiempo completo en un pais tiene un promedio de 8.5 en las calificaciones de los alumnos, este 8.5 se podria comparar con el 9.0 de otras escuelas para ver si el efecto es equivalente.es_MX
dcrupi.pronacesEducaciónes_MX


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